BOKSEN

Doordat je hele lichaam in actie komt, gecombineerd met (kick)bokstechnieken, wordt tijdens een intensieve training veel vet verbrand. Van 475 tot wel 830 kcal per uur. Bovendien train je je hart en bloedvaten. Daarnaast verstevigt (kick)boksen het lichaam van top tot teen, stimuleert het de geest en helpt het om een sterke en positieve, mentale houding te ontwikkelen.

Wat zijn de voordelen van een boks workout?

Met (kick)boksen train je het hele lichaam. Je bouwt er een conditie mee op, wordt er sterker van en je verbrandt gemiddeld 600 calorieën per uur. Het is dus een goede workout als je wilt afvallen. Je oefent in een les verschillende stoot en trapcombinaties, waardoor je een betere coördinatie en reactievermogen krijgt. Boksen is populair, omdat je even alle dagelijkse stress van je af kunt sporten en je er een flinke dosis zelfvertrouwen van krijgt. Boksen vermindert ook je stressniveau en je verbrandt extra calorieën, een krachtige combinatie om van buikvet af te komen.


squat stang

Een Squat stang wordt gebruikt voor het trainen van alle spiergroepen. Door de lengte in de halter is de beweging langer en de grip beter, wat belangrijk kan zijn voor bepaalde oefeningen.

Wat zijn de voordelen van de squat stang?

Naast strakkere billen worden de benen en  armen ook getraind. Kortom een apparaat waar gericht een spiergroep kan worden getraind. Mocht je dus extra aandacht aan een spiergroep willen besteden dan is de Squat stang ideaal om je doelen te bereiken.


Core stability

Core stability staat voor rompstabiliteit. Dit is een combinatie van spierbalans en spierkracht in het midden van het lichaam. Core stability bestaat uit 2 belangrijke termen: Core & Stability. Als we over ‘core’ spreken praten we over de romp. Deze bestaat uit rug, buik, bil en heupspieren. Als we over ‘stability’ spreken praten we over stabiliteit.

Wat zijn de voordelen van Core stability?

Het is belangrijk om de juiste stabiliteit te creëren voor de romp. Dit houdt in dat je core dusdanig getraind is, dat het de rest van het lichaam kan aansturen, zonder dat het klachten veroorzaakt. Ook zullen lichamelijke prestaties beter worden als je een goede core stability hebt. Dit geldt voor zowel prestaties in het dagelijks leven als voor sportieve prestaties.


KETTLEBELL

De Kettlebell is van origine de fitness tool voor het Russische leger en is nu een standaard fitness apparaat in elke sportschool. Kettlebell oefeningen zijn is het beste te omschrijven als een mix van kracht, flexibiliteit en conditietraining, waarbij het gehele lichaam met behulp van diverse oefeningen wordt getraind. Anders dan bij krachttraining met halters of dumbells, wordt bij Kettlebell training niet slechts één bepaalde spiergroep geïsoleerd.

Wat zijn de voordelen van een kettlebell workout?

Kettlebell oefeningen helpen  je flexibiliteit/bewegelijkheid vergroten en zorgen voor een betere lichaamshouding. In veel gevallen helpt de training ook bij het voorkomen en verminderen van chronische rugklachten.. De spiergroepen in het centrum van je lichaam de “core-spieren” van je buik en rug komen bij elke krachtoefening in actie. Dit maakt het een efficiënte methode voor een effectieve full body workout.


TRX

TRX Suspension training is ontstaan bij de Amerikaanse Navy Seals en ontwikkeld kracht, balans, flexibiliteit en core stabiliteit tegelijkertijd. De TRX Suspension Trainer is een mobiel trainingsmiddel wat gebruik maakt van de zwaartekracht en het lichaamsgewicht van de gebruiker om de oefeningen uit te voeren. Met letterlijk honderden verschillende oefeningen, variaties en combinaties, komt er geen einde aan de mogelijkheden waarop je TRX kunt inzetten om te trainen of klanten te helpen hun doelen te bereiken.

Wat zijn de voordelen van een TRX workout ?

Één van de grote voordelen van trainen met de TRX is dat iedereen op elk fitness niveau het kan. Van mensen die zich fitter willen voelen, er beter uit willen zien , tot de topatleet. Ook voor mensen met rugklachten of mensen die herstellende zijn van een blessure is de TRX perfect. Het is praktisch onmogelijk je over te belasten en intensiteit is aan te passen door iets simpels als je voeten verplaatsen of je houding te veranderen. Bij het trainen met de TRX wordt bij elke oefening het eigen lichaamsgewicht gebruikt. Je ontwikkelt hierbij meer spieren dan met traditionele krachttraining.


MEDICINEBALL

De medicineball is al meer dan 3000 jaar oud en het trainen met deze ‘zware ballen’ is nog steeds een zeer effectieve methode. Zelfs de hedendaagse ultra-moderne high-tech fitness machines kunnen deze methode niet nabootsen en vervangen.

Wat zijn de voordelen van een medicineball workout?

Medicineball training is één van de meest effectieve en functionele manieren van trainen voor kracht, snelheid en explosiviteit. Daarnaast is de medicineball ook uitermate geschikt bij core strength & stability training om de romp spieren te versterken. Bestaande grond oefeningen kunnen veel zwaarder/moeilijker gemaakt worden door het gebruik van een medicineball. Door de functionaliteit kan je veel verschillende oefeningen uitvoeren die anders zijn dan het trainen met fitness apparaten in een sportschool. Met medicineball oefeningen kan je een full body workout doen, waarbij je meerdere spiergroepen tegelijkertijd traint. Hoe meer spieren je gebruikt, hoe intensiever de training is en hoe meer energie dit van je lichaam vraagt. Door het trainen met medicineballs vergroot je je spierkracht, waardoor je vetverbranding toeneemt.


DUMBBELL

Dumbbells of halters worden voornamelijk gebruikt bij fitness, bodybuilding en krachttrainingen. De term dumbbell is ontstaan in de 18e of 19e eeuw in Engeland, waar men kerkklokken gebruikte om de armen en het bovenlichaam te trainen. Door het gewicht van de kerkklokken, waren ze zeer geschikt om mee te trainen. Om te voorkomen dat dit veel geluid zou veroorzaken, haalde men vaak de klepel uit de klok. Omdat deze klokken geen geluid meer konden maken, werden ze ‘dumb’ genoemd. Vrij vertaald zijn dumbbells dus eigenlijk ‘stomme’ klokken.

Wat zijn de voordelen van een dumbbell workout?

Het voordeel van trainen met dumbbells, is dat je ook altijd je balans en coördinatie traint. Je evenwichtspunt verandert door de gewichten, waardoor je spieren van je core (romp) aan het werk worden gezet om te compenseren. Dit is een groot pluspunt van losse gewichten, ten opzichte van een krachtstation. Met dumbbells zorg je natuurlijk voor een gelijk gewicht per arm. Omdat het twee losse gewichten zijn, kan er geen overcompensatie optreden van één kant van je lichaam. Op die manier voorkom je bijvoorbeeld dat je ene arm sterker is dan de ander.


1kg Dumbell

Je kunt zowel met 1kg dumbbells trainen om sterker te worden als om af te vallen. Dit laatste is voor velen nog onbekend. Je verwacht namelijk niet dat je van trainen met dumbbells kunt afvallen! Veel mensen denken dat krachttraining een middel is om spiermassa te kweken en dus aan te komen, maar dit is niet het geval.

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN EEN 1kg DUMBBELL WORKOUT?

1kg dumbbells nemen weinig plaats in beslag, waardoor je in huis makkelijk een trainingshoekje vrij kunt maken.  Je kunt enkel met 1 dumbbellsetje verschillende spiergroepen trainen, zoals je armen, benen, borstspieren, buikspieren, etc. Ook kun je trainen op het moment dat het jou het beste uitkomt. Zo leer je de oefeningen dus bij de personal Trainin en thuis je kan thuis ook aan de slag!


Speedladder

Speedladder, ook wel agility ladder of loopladders, helpen bij de ontwikkeling van de laterale en lineaire voetsnelheid van sporters. Met ‘agility drills’ verbeteren spelers de snelheid van je voeten, de conditie, de armactie (coördinatie), de looptechniek en het explosieve vermogen.

Wat zijn de voordelen van een SPeedladder?

Met speedladder training wordt je snelheid en coördinatie verbeterd. Door de kleine vakjes wordt je gedwongen om je voeten snel te bewegen. Met het trainen hiervan wordt je centrale zenuwstelsel geactiveerd. Wanneer je gedwongen wordt snel te bewegen in een bepaald patroon, gaat er een impuls van de spieren naar het zenuwstelsel en weer terug. Hoe vaker je dit doet, hoe meer je zenuwstelsel wordt getraind en des te sneller je jezelf kunt bewegen.